לארגן מחדש חתונה תוך 3 שבועות? לגמרי אפשרי!
הסיפור של אופיר ועמרי

מאת: מעיין מליח | צילום: ארתור ראשה

נדמה שאופיר, דיאטנית בת 28, ועמרי, איש חינוך בן 30 מזכרון יעקב, קצת נהנים לשבור את הכללים, ואין ספק שכך התנהלה מערכת היחסים וגם החתונה. הכל התחיל בזה שאופיר, אזרה אומץ, החליטה שתכתיבי החברה המוכרים כבר לא ממש מדברים אליה, והתחילה עם עמרי בעצמה, המשיך בזה שהם העבירו את מיקום החתונה שלהם 3 שבועות לפני החתונה למיקום אחר, והסתיים בזה שאפילו ביום החתונה הם התארגנו ביחד באותו הבית (רק בקומות נפרדות). על זוג לא שגרתי שכזה אי אפשר שלא לכתוב…

ההתחלה המבטיחה

אז כמו שכבר אמרנו, אופיר היא זו שהתחילה עם עמרי, אחרי שפגשה אותו בהופעה של יזהר אשדות, כשהוא היה בן 22 והיא רק בת 20, אליה היא הגיעה עם חברה טובה מהצבא, שבמקרה גם חברה של עמרי. אחרי ההופעה יצאו החבורה לבאר, ועמרי ישב על הבאר והקיף את עצמו בקבוצת בחורות. אופיר, לא אחת שתתן לעצמה להרגיש מאוימת, ניגשה אליו, בין כל הבחורות ונתנה לו את מספר הטלפון שלה. "לא היה לי כוח לחכות שהוא יעשה את המוב", מספרת לנו אופיר. "נתתי לו פתק ואמרתי לו שאם הוא רוצה, הוא מוזמן להתקשר. הוא שיחק אותה עם כל הבנות לידו אבל לא התרגשתי מזה. לא עברה שעה והוא כבר שלח הודעה שישמח לראות אותי שוב".

מבית קפה מעפן להצעת נישואים

הדייט הראשון שלהם היה להגדרת אופיר "בבית קפה מעפן רצח", היא מספרת בחיוך. "לא ממש התרגשנו. קבענו באמצע הדרך ביני לבינו. אף אחד לא עשה מאמץ מיותר. אבל הדייט היה ממש טוב ומאז היינו ביחד". אחרי הצבא הם טיילו בחו"ל (הוא עבד בארה"ב והיא הצטרפה אליו לטיול במרכז אמריקה) ואז התחילו ללמוד את התואר ברחובות. הצעת הנישואין הגיעה רק 7 שנים לאחר שהזוג היה ביחד, כי, כפי שהם שניהם מעידים, הם בכלל לא היו בטוחים שיתחתנו. "לא היינו כזה בקטע" אומרת אופיר. "לא כזה דיבר אלינו כל העניין של חתונה, חוץ מלעשות מסיבה לחברים, לכן ההצעה הייתה די הפתעה".

טבעת בגלגל הרזרבי

"ביום ההולדת שלי הוא ארגן לי הפתעה" מספרת אופיר. "הוא עבד עליי שנוסעים למקום מסוכן ולא הסכים לספר לי לאן. הגענו לירושלים, נכנסו למלון מוזר ומוזנח באזור קריית יערים, ואני בטוחה ששם אנחנו הולכים להיות. בעודנו ממתינים לצ'ק אין, הוא אומר לי 'בואי נלך לאכול משהו עד שהחדר יהיה מוכן' ולקח אותי למלון 'כרמים' בהפתעה, לסוף שבוע של כיף. באחד הימים ישבנו ליד הבריכה וסיפרתו לו בצחוק שחברה שלי אמרה לי שהיא בטוחה שהוא הולך להציע לי נישואים בסופ"ש. הוא הביט בי בחשש, כאילו אשם, שאל אותי אם אני מבואסת שהיא אמרה ככה ושהוא לא מציע ואני עניתי בקלילות שממש לא, שאני ממש לא רוצה שהוא יציע. אחרי החופש הגענו הביתה, אני מתכננת להכנס למקלחת והוא קורא לי מהר לבוא למרפסת. אני בטוחה שהוא עוד פעם הפיל משהו מהמרפסת אל השכנים ואיזה פדיחות, ופתאום הוא שם, מחכה לי עם טבעת. בהתחלה לא קלטתי. חשבתי שזו סתם טבעת מתנה ליום ההולדת! אחרי שקלטתי בכיתי, צחקתי, כעסתי. הכל ביחד. ולמרות שהטבעת הייתה אצלו כל סוף השבוע (מוחבאת בתא המסתור של הגלגל הרזרבי במכונית!), שמחתי שבסוף הוא הציע לי בבית שלנו, רק אני והוא".

גלגולי חתונה

ארגון החתונה לא היה להם קל. בתור זוג שלא ממש מתחבר לעולם החתונות, היה להם קשה להבין איזה קונספט הם רוצים. "חשבנו על חו"ל, על להתחתן במדבר, בדקנו מלא מקומות אורבניים כאלה בתל אביב. הרעיון עבר מלא גלגולים עד שהחלטנו להתחתן בבית של ההורים של עמרי". אבל אלי מזג האוויר לא היו ממש לטובתם. "פחות משלושה שבועות לפני החתונה, כשאני לפני מבחן ההסמכה, החלק הכי חשוב בתואר שלי, אנחנו מגלים שמקום הגיבוי שהכנו, למידה וירד גשם בבית של ההורים של עמרי מבוטל, ואנחנו לא יכולים לקחת את הסיכון. איך נזמין אורחים ואנשים ופתאום ירד גשם על כולם? ההזמנות כבר נשלחו, הכל מוכן, ואנחנו התחלנו לחפש מקום לערוך בו חתונה בעוד 3 שבועות".

לא היינו מתחתנים במקום אחר!

אל המרפסת הגיעו די במקרה, אבל מהרגע הראשון ידעו שהחליטו טוב. "פגשנו את טל מהצוות" מספרת אופיר "והיא הייתה פשוט מושלמת. היא הייתה נקודת אור בשבילי בכל התהליך הזה. אני הייתי ממש מבוהלת, פתאום כל מה שתכננתי במשך חצי שנה נזרק והכל הולך להיות אחרת. בסוף הבנו שהמרפסת זה המקום הכי טוב בשביל אירוע כמו שלנו. זה מקום אורבני כמו שרצינו מלכתחילה, הוא בנוי מושלם מבחינת המיקום, הסאונד, הבארים, הרחבה. הצוות ממש חמוד, הוייבים טובים. בשבועיים האלה טל עזרה לי להגשים כל דבר שרציתי, על כל רעיון שהעליתי היא אמרה 'כן, ברור, אין בעיה', עזרה לי לחשוב איך לבצע כל דבר. דברים שלא האמנתי שבשבועיים אפשר להרים. שלחנו אל כל האורחים סרטון של דני רופ שמכריז שעומד לרדת גשם ביחד עם פרטים על שינוי מקום. וזה הוריד כל כך הרבה כאבי ראש ולחץ מאתנו. בדיעבד, לא היינו מדמיינים להתחתן במקום אחר!".

אופיר ועמרי התחתנו במרפסת ב-27.10, נכנסו לחופה עם השיר "אח מילת מפתח" של אריק איינשטיין ואלה היו הספקים שלהם:

קייטרינג –  אתי ונעמה

בר – המרפסת

הפקה – מור וקינמון

דיג'יי –  יניבי מזברה

צלם – דרור עינב, סטילס. סטודיו "סיפור", וידאו.

רב – חתונה עם רב רפורמי בשם אור זוהר – "עשה איתנו תהליך של בניית הטקס, לימד אותנו מה המשמעויות, בחרנו רק דברים שהתחברנו אליהם. היה מהמם"

שמלה וחליפה –  שמלה:כלה כלה, חליפה:דורון אשכנזי  

איפור ושיער- מעיין אהרונוביץ'.

עיצוב האירוע –נעמה אלטשולר. "מרכזי שולחן עם דשא יפני מגניבים שאבא שלי הכין, הכל היה מלא צמחים ופרחים ועשבי תבלין. השביל חופה היה פרחים בתוך קופסאות שימורים. השתלב ממש מגניב עם הקטע האורבני."